Organisatievraagstukken
Als u op zoek bent naar een ervaren leidinggevende die met u meekijkt naar een gespannen situatie, help ik u graag. Wilt u escalatie proberen te voorkomen of zoekt u een een uitweg in een complexe werkverhouding, dreigt u het overzicht te verliezen of bent u die voor uw gevoel al kwijtgeraakt? Samen kijken we naar de factoren en krachtenvelden die bepalend zijn voor het vraagstuk, brengen we de verschillende realistische oplossingsrichtingen in kaart en onderzoeken we op welke wijze betrokkenen hierin een oplossingsgerichte rol kunnen spelen. Ook de rol van inspraakorganen zoals een ondernemingsraad, verwanten/cliëntenraad, wijkraad of de toezichtsorganen zoals bestuur en RvT kan hierin worden betrokken.
Gezondheidszorg
Ik heb binnen de gezondheidszorg ruime ervaring met de in- en externe klachtenprocedures, het interne kwaliteitsmanagementsysteem, prismaonderzoeken n.a.v. MIC, MIM of GOG-meldingen, de WMCZ, verbetertrajecten, IGJ-rapportages of in- en externe audits in het kader van het certificeringstraject. Veel inzicht over de kwaliteit van zorg brachten de kwaliteitsonderzoeken op basis van de methode Beelden van Kwaliteit. Het is belangrijk de kwaliteitsinstrumenten in verbinding brengen met de belanghebbenden en met functionarissen zoals de vertrouwenspersoon cliënten en de vertrouwenspersoon medewerkers. Hoe voer je het gesprek met de cliëntenraad rondom thema’s als: medezeggenschap van de cliënten, kwaliteit van leven, sociale veiligheid, feedback-cultuur, informatiebehoefte etc.?
Ik heb daarnaast ervaring met het ontwikkelen van een gedragscode voor (zorg)medewerkers en vrijwilligers.